Rik Elfrink van het Eindhovens Dagblad was in de Verenigde Staten aangenaam verrast door de bekendheid en populariteit van PSV in met name de Latijnse landen.
Elfrink benadrukt dat PSV in landen als Brazilië en Mexico bekender is dan men in Nederland over het algemeen doet vermoeden. Als vanzelf komen dan de commerciële kansen van de club om de hoek kijken.
De nieuwe commercieel directeur Frans Janssen heeft er vast voldoende ervaring en knowhow voor om meer uit de Latijns- en Zuid-Amerikaanse markt te halen. Daar ligt zowel een taak als een kans voor de club.
PSV beseft dat het met de Latijns Amerikaanse spelers opereert in een groeimarkt en dat er veel meer mogelijk is dan er tot nog toe uitgehaald wordt.
In dat kader was de directie van de club volgens Elfrink aangenaam verrast door de grootsheid en populariteit van de diverse PSV’ers in Latijns Amerika en de mediaaandacht die deze bekendheid de club opleverde. Trainingen onder leiding van Philip Cocu werden door diverse camerateams massaal verslagen. Volgens de clubleiding werd het duel met Corinthians op tv door 50 miljoen mensen bekeken, meldt Elfrink van het Eindhovens Dagblad.