Marcel Brands vindt dat het imago van PSV als koopclub de laatste jaren minder is geworden. Brands zegt dat in een jeugdmagazine dat uitgebracht wordt door de club
In artikel wordt Brands door vier jeugdspelers van PSV geïnterviewd. Ook het imago van PSV als koopclub komt voorbij. Brands denkt dat dat minder is geworden. “Dat beeld had PSV zeker”, begint hij. “De laatste jaren is dat veel minder geworden vind ik. Toen we in 2015, na zeven jaar weer kampioen werden, deden we dat met heel veel spelers uit de eigen opleiding zoals Memphis, Locadia, Hendrix, Brenet, Willems en Zoet. De meeste spelen nog steeds bij PSV. Daar mogen we trots op zijn en dat moeten we blijven benoemen. Maar het kan nog beter. Het streven is om de eerste selectie uit minimaal twaalf zelf opgeleide spelers te laten bestaan”, aldus de technisch manager. PSV’s grootste concurrent om de prijzen, Ajax, lijkt juist een andere kant op te gaan. De Amsterdamse club kocht dit seizoen voor 33 miljoen euro aan spelers.