In gesprek met het Eindhovens dagblad legt Toon Gerbrands uit dat de club vooralsnog tevreden is met de inkomsten uit shirt sponsoring.
Energie direct en Philips zijn de partijen die PSV jaarlijks 10 miljoen euro opleveren maar dit is nog niet voldoende volgens Gerbrands. Freo was tot voor enkele seizoen terug de rugsponsor maar de club heeft hier nog geen opvolger voor kunnen vinden. “De ruimte op de achterkant van het shirt is nog vrij en daarnaast gaat de gokmarkt in de toekomst open”, aldus Gerbrands, die denkt dat PSV nog eens enkele miljoenen per jaar aan extra sponsoring kan opleveren. “We halen dan jaarlijks ongeveer tien miljoen euro uit ons shirt en dat is naar Nederlandse begrippen fors.”
“Onze hoofdsponsor energiedirect.nl betaalt ongeveer zes miljoen euro per jaar en Philips drie miljoen euro voor de mouw en de naam van het stadion”, vervolgt Gerbrands. De naam van Philips zal tot 2021 op de mouwen van de PSV-shirts prijken. Het stadion zal tot 2026 de naam van Philips dragen, laat de directeur weten.
Gebrands reageert vervolgens op de vraag hoe PSV nog mee kan doen in het voetbal, met het hedendaagse ’transfergeweld’ van de topclubs. “Door te kijken waar we in uitblinken en hoe we daar ons voordeel mee kunnen doen. Wij zijn goed in het opleiden van spelers. Kijk eens naar alle transfers van de afgelopen jaren. Strootman, Mertens, Wijnaldum en Memphis.”