De nieuwe tenues worden door de achterban nog niet bijzonder positief ontvangen. Zowel het uitshirt als het thuisshirt worden vooralsnog veelal ’tegenvallend’ genoemd.
Uiteraard, smaken verschillen maar we kunnen gerust constateren dat het derde seizoen dat Umbro als kledingsponsor aan PSV verbonden is, het authentieke sportmerk de minste mooie tenues wist te ontwerpen. Umbro begin enkele jaren terug met mooie trainingsshirts en ook de uitshirts werden twee seizoenen op rij erg positief ontvangen. De combinaties waren mooi en de geluiden over het gemis van Nike als kledingsponsor verstomde snel. De grijs gele uitvariant voor seizoen 2017 – 2018 lijkt in de verste verte niet op de doorgaans beschaafde uittenue’s die de club vaak in combinatie met het ‘Philips blauw’ op de markt heeft bracht. De spuuglelijke groene Champions League variant van afgelopen seizoen was overigens al een vergelijkbare negatieve uitschieter te noemen.
De ontwerpers van Umbro hebben de volgende redelijk onlogische toelichting op de nieuwe uitshirts:
“De PSV fan is trots op zijn stad en de waarde van Eindhoven. Wij wilden een shirt ontwerpen dat die waarde zou uitstralen. Ik en mijn team stuitten op beelden van Glow en daar raakten we door geïnspireerd. De felle, fluoriserend gele accenten op een verder donker shirt symboliseren het licht van Glow en lighttown Eindhoven”, zegt Umbro-designer Bryony.