Niet alleen sportief gaat PSV het seizoen meer dan succesvol afsluiten, ook zakelijk draait de club een prima seizoen. Althans, als we ons richten op het nieuwe seizoen zal de club commercieel gezien zeker weer een stap voorwaarts maken.
PSV haalt komend seizoen meer dan 30 miljoen euro uit sponsoring van bedrijven en een aantal commerciële activiteiten in het stadion. Het gaat om een plus van enkele miljoenen. Er zullen op korte termijn twee grote sponsoren afhaken maar de nieuwe geldschieters lijken in de rij te staan om samenwerkingsverbanden met PSV aan te gaan. Donderdag werd bekend dat PSV afscheid neemt van sponsor Martin Glas en cateringpartner Maison van den Boer.
Glasbedrijf Martin Glas was een van de middelgrote geldschieters en huurde de voormalige ‘bouwlounge’ in de ‘Zuidoost-hoek’ van het stadion. PSV heeft voor deze ruimte een nieuwe sponsor gestrikt, die binnenkort bekend wordt. Het gaat om twee investeerders die een nieuw project starten. Binnenkort gaat PSV ook met huidig kledingsponsor Umbro in gesprek. De intentie is om het bestaande contract te verlengen.
Commercieel directeur Frans Janssen is tevreden over de inkomstenstroom. ,,We hebben deze week de begroting voor komend seizoen verhoogd”, laat hij weten aan het Eindhovens Dagblad.