Home Nieuws Steun uit Groningen voor Memphis Depay

Steun uit Groningen voor Memphis Depay

1600
0

Memphis Depay wordt van alle kanten bestookt met kritieken aangaande zijn spel en zijn gedrag. Gedrag is zwaar verwoord want heel veel verkeerd doet de transfervrije aanvaller niet.

Ronald Koeman heeft nog steeds en al jaren alle vertrouwen in de aanvaller, die de voorkeur krijgt boven een echte spits. Memphis Depay is begenadigd voetballer maar tegelijkertijd geen nummer negen die de die ballen erin schiet. Wel voor PSV, niet voor Manchester United, wel voor Olympique Lyon, niet voor FC Barcelona en ook niet voor Atlético Madrid. Memphis Depay is geen spits maar geniet wel het vertrouwen.

Toch moppert Nederland steeds meer en meer op de aanvaller uit Moordrecht, die op grote toernooien meer kan laten zien. Memphis werkt zich wel een slag in de rondte en hopelijk gaat al die arbeid zich in Duitsland uitbetalen. Het gaat heden ten dage nog altijd wel veel over randzaken maar zoals gezegd krijgt de aanvaller ook veel steun en support. Natuurlijk van de PSV-fans, waarvan het gros Memphis nog altijd hoog heeft zitten.

Vanuit Groningen ook de nodige steun voor Memphis Depay. Want Hans Nijland, voormalig directeur van FC Groningen heeft nog altijd veel vertrouwen in de aanvaller. Nijland ziet uit de volgende pot tegen Frankrijk. De oud-bestuurder van FC Groningen deelt in ieder geval de nodige complimenten uit aan Memphis Depay, die ook veel kritiek kreeg over zijn witte haarband. Nijland heeft een andere kijk op de nieuwe look van de aanvaller.

“Het is afwachten of Memphis een van de betere aanvallers van het EK gaat worden. Die potentie heeft hij in mijn ogen wel. Hij is in elk geval de beste marketeer op het toernooi”, aldus Nijland tegenover het Dagblad van het Noorden. “Ik zie die haarband als een modestatement. Het zal mij een zorg zijn wat de spits van Oranje draagt. Al steekt hij een grote veer achter op z’n hoofd, als hij maar goed voetbalt.”

Nijland bestempelt de nieuwe look van Memphis als ‘de beste marketing-actie van dit EK’. “Bij FC Groningen had ik vaak contact met mijn goede vriend Henk ten Hoor, de textielmagnaat die twee weken geleden helaas overleed”, blikt hij terug. “Als sponsor en investeerder was hij belangrijk voor onze club. Toen we Erik Nevland haalden, deed Henk een financiële duit in het zakje.”

“Op marketinggebied heeft hij de komst van de Noor goed uitgebuit”, gaat Nijland verder. “Hij liet vikingmutsen maken, speciaal voor Nevland. Ik kan me herinneren dat alle fans zo’n muts droegen toen we in de vrieskou een uitwedstrijd speelden tegen SC Heerenveen. De actie van Henk was er eentje die hij bedacht uit een onderbuikgevoel. Daar zat geen groot campagneteam achter van mensen die ervoor hadden doorgestudeerd. Het was eigenlijk een onbedoelde marketingactie. Henk had er simpelweg gevoel voor. Hij verkocht een koe nog een paar badslippers.”


LAAT EEN REACTIE ACHTER

Vul alstublieft uw commentaar in!
Vul hier uw naam in