Een heuse ‘Philips-actie’, zo kunnen we het eerdere initiatief van Björn van der Doelen wel omschrijven.
Van der Doelen opperde enkele weken geleden dat er meer PSV-fans in het rood naar de wedstrijden in het Philips Stadion zouden moeten komen. Een groot succes is het tot op heden geworden. Het eerdere initiatief leverde al honderden bestellingen op.
Dat zegt Van der Doelen in de Skiete Willy Podcast. “Ik werd gisteren gebeld. Er waren al meer dan 3100 artikelen verkocht in zes dagen. Gewoon meer dan 500 per dag”, aldus Van der Doelen. De nieuwe kledinglijn werd ook voorzien
Echter blijkt niet iedereen even enthousiast te zijn. Er zijn ook mensen die anders gereageerd hebben op het initiatief, waar louter vrijwilligers mee in de weer zijn. Van der Doelen reageerde als volgt op de minder enthousiaste reacties.
“Daar snap ik dus helemaal niks van. Sommige mensen bij Brainport zeggen dat zij de hoofdsponsor zijn. Daar gaat dit toch helemaal niet om? Deze actie is bedoeld om meer mensen in het rood-wit naar het stadion te krijgen. Ik verdien er ook helemaal niets aan. Het kost mij juist geld. Maar sommigen vinden hun eigen ego belangrijker”, is Van der Doelen kritisch op het tegengeluid na de honderden bestellingen.
Ook de slogan is niet bij iedereen goed bevallen. “Een rood-wit hart gaat niet in het zwart. Dat rijmt gewoon op elkaar”, zegt hij daarover. “Wat voor kleur iemand draagt moet iedereen zelf weten, maar als iedereen in het geel zou gaan zou ik het net zo raar vinden. Er wordt gezongen voor de kleuren en voor de stad. Dan is het toch niet gek dat ik het raar vind? Als PSV bekend zou maken dat ze naar Son en Breugel verhuizen, zou ik dat ook raar vinden”, aldus Björn van der Doelen.
Top actie, maar PSV mag best naar S&B verhuizen…..