Philips is bij PSV terug als hoofdsponsor. De founder keert niet terug op het shirt maar maakt onderdeel uit van de megadeal die PSV heeft gesloten met 5 topondernemingen uit de Brainport regio. De club heeft meteen gemeld dat het om een hoger sponsorbedrag gaat dan het bedrag wat via Energiedirect.nl werd opgestreken.
De club speelt vanaf komend seizoen met ‘Metropoolregio Brainport Eindhoven’ op het shirt. Dat is uiteindelijk de verzamelnaam voor de groep topbedrijven uit Eindhoven en omgeving. Philips, ASML, Jumbo, VDL en de High Tech Campus worden de nieuwe hoofdpartners van PSV.
“Dit is het eindresultaat van intensief en constructief samenwerken. Bijna een jaar geleden liet onze huidige hoofdsponsor energiedirect.nl weten dat ze naar de rug van ons shirt wilden verhuizen. Vrijwel direct daarna hebben we aan de stichting Brainport, de merkhouder van Brainport Eindhoven, laten weten dat er een kans ontstond om een traditioneel sponsorconcept om te buigen naar een innovatieve samenwerking waarvan veel meer partijen kunnen profiteren. Onder de vlag van Brainport Eindhoven creëren we tastbare meerwaarde voor de bedrijven, hun werknemers en eenieder in de regio”, zegt commercieel directeur Frans Janssen tegenover de verzamelde media.
Er heerst volop vertrouwen en tevredeheid over de deal. Henk Valk, CEO van Philips, spreekt namens alle partners zijn tevredenheid uit over de deal. “Alle bedrijven in de regio bouwen mee aan het merk Brainport Eindhoven als innovatieve top-technologieregio van wereldformaat. We delen daarbij één grote uitdaging: het aantrekken en behouden van talent. Daarnaast willen we investeren in het vestigingsklimaat en de gezondheid van medewerkers en inwoners, zodat we de nationale en internationale aantrekkingskracht van de regio kunnen versterken. Door onze krachten te bundelen staan we internationaal sterker.”
https://twitter.com/psv/status/1110164774581608449?s=21