PSV sloeg deze week tussen al het EK-geweld door een nieuwe slag. Een commerciele slag.
Wie anders dan commerciële man bij uitstek Frans Janssen, is weer verantwoordelijk voor het binnenhalen van een nieuwe commerciële en strategische clubpartner? De vraag stellen is deze bijna automatisch en als vanzelfsprekend beantwoorden.
PSV maakte deze week een nieuwe sponsorpartner bekend. Vanaf komend seizoen staat accountants- en advieskantoor Crowe Foederer op de kleding van de technische staf van zowel PSV 1, Jong PSV als de PSV Vrouwen. Beide partijen zijn een contract voor drie jaar overeengekomen.
In de drie jaar waarin PSV en Crowe Foederer gaan samenwerken betaalt het accountantskantoor PSV een bedrag van enkele miljoenen euro’s, verspreid over de komende jaren. Crowe Foederer maakt geen deel uit van de omvattende grootse Brainport-regio maar heeft nu besloten toch meer te willen investeren in de naamsbekendheid van de grote sponsor van PSV.
PSV werkte al langer samen met Crowe Foederer, maar gaan samenwerking nu verder gaan intensiveren. Hoofdverantwoordelijke en commercieel directeur Frans Janssen van PSV heeft zich de afgelopen periode nadrukkelijk bezig gehouden met het afronden van de deal, waarbij Crowe Foederer de bijdrage aan PSV aanzienlijk zal gaan verhogen. Naar verluidt gaat de deal zo’n zes a zevenhonderdduizend euro per jaar opleveren.
Crowe Foederer heeft acht vestigingen in Nederland en het hoofdkantoor zetelt in Eindhoven. Daarnaast is er in Zuidoost-Brabant ook in Bladel een kantoor actief. In totaal zijn er in Nederland zo’n 700 mensen werkzaam voor de onderneming, die deel uitmaakt van het wereldwijd in 150 landen opererende Crowe Global-netwerk.