PSV en Puma zijn op voorhand een prachtige match. Het Duitse kledingmerk geniet wereldwijd bekendheid en timmert hard aan de weg in Europa.
De Duitsers zijn erg te spreken over de nieuwe club die zij kunnen toevoegen aan het rijtje clubs waar al miljoenendeals mee gesloten zijn afgelopen jaren. Manchester City, Borussia Dortmund en AC Milan gingen PSV al voor. Maar ook Borussia Monchengladbach, Olympique Marseille en Valencia dragen al PUMA kledij.
‘Wij kijken met veel enthousiasme uit naar het partnerschap met PSV en zijn blij de club te verwelkomen bij onze familie’, laat Johan Adamsson van Puma weten. ‘PSV kent een geweldige reputatie, is wereldwijd bekend en behoort tot de succesvolste Nederlandse clubs die er zijn, zowel nationaal als internationaal.’
Puma wordt pas de vijfde kledingsponsor van PSV, dat in de jaren 70 begon met Le Coq Sportif. Vervolgens werd er 21 jaar kleding van Adidas gedragen en daarna twintig jaar kleding van Nike, waarna Umbro het in 2015 overnam.
LIGHTS ON 🔴 @PSV pic.twitter.com/ESKgbtizcp
— PUMA Football (@pumafootball) January 14, 2020
Vanavond met de leiding van Puma mogen spreken over de nieuwe sponsordeal met PSV. Supporters houden inspraak bij de ontwerpen van shirts, geeft men aan. Puma bewaakt de eigen stijl, maar zegt lokale inbreng ook belangrijk te vinden.
— Rik Elfrink (@RikElfrink) January 14, 2020