Groot nieuws op commercieel vlak. PSV zou de samenwerking met Umbro na dit seizoen beëindigen en een nieuwe deal met PUMA aangaan.
Dat bericht brengt het medium Footy Headlines. Umbro en PSV werken dit seizoen voor het vijfde seizoen op rij samen en daar zou dus een einde aan komen in de zomer van 2020. PSV was wel in gesprek met kledingmerk Umbro over verlenging van het vijfjarige contract, maar beide partijen nemen na dit seizoen afscheid van elkaar. Puma volgt Umbro op, aldus Foot Headlines.
Het Eindhovens Dagblad meldde in april van dit jaar dat PSV in gesprek was met Umbro over contractverlenging omdat beide partijen content waren met de samenwerking. De club was tevreden over de stijgende inkomsten en Umbro verkocht ook meer shirts dan Nike wist te verkopen. Umbro volgde Nike in 2015 op, dat PSV maar liefst twintig jaar lang sponsorde. Vanaf het seizoen 2020/2021 is dus Puma op het shirt van PSV te zien.
Het medium weet ook te melden dat Puma niets zal veranderen aan de tradities van het PSV shirt en gewoon weer met 3 varianten op de markt zal komen, waarvan de thuisvariant uiteraard de rood-wit gestreepte zal zijn
Footy Headlines verwacht niet dat PSV en Puma voor 2020 met een persbericht komen om het nieuws naar buiten te brengen.
Later meer.