Home Nieuws Shirtverkoop in Mexico valt tegen: ‘PSV kan voor Puma een parel zijn’

Shirtverkoop in Mexico valt tegen: ‘PSV kan voor Puma een parel zijn’

170
0

PSV en Puma worden deze week aan elkaar gelinkt. Diverse partijen als fans en sportmarketeers zien wel toekomst in een samenwerking met het Duitse bedrijf.

Sportmarketing-expert Bob van Oosterhout denkt dat PSV en Puma goed bij elkaar kunnen passen. In gesprek met het Eindhovens Dagblad stelt hij vast: Het is een merk dat altijd tegen Nike en Adidas heeft moeten knokken. Nike en Adidas willen vooral de allergrootste clubs op aarde aan boord hebben en geven de andere clubs niet altijd het gevoel dat ze belangrijk voor hen zijn. Ze pakken de krenten uit de pap”, zegt de directeur en oprichter van Triple Double tegen het ED.

PSV kan voor Puma een parel zijn, stelt Van Oosterhout. “Net zoals PSV dat voor Umbro is. Veel meer in ieder geval dan bij de grotere merken. Als club heb je bijvoorbeeld meer inspraak bij ontwerpen van kleding en ook financieel kan het interessanter zijn. Je hebt dan misschien niet het ultieme merk als partner, maar wel een heel mooie en belangrijke uitdager. De huidige autosponsor Alfa Romeo past wat dat betreft misschien ook wel beter bij PSV dan Mercedes.”

PSV en Umbro koersen dus af op een einde samenwerking, alhoewel dat nog niet geheel zeker is. Gisteren werd al bekend dat het van origine Engelse sportmerk het bod van Puma nog kan overtreffen.

PSV had recent grootse plannen om samen met Umbro voet aan de grond te krijgen in Mexico. Deels is dat gelukt met sponsordeals met AeroMexico maar ook een stijging van shirtverkoop behoorde tot de wensen van club en shirtsponsor.

Echter viel dat wat tegen. ‘PSV had meer moeite dan verwacht om de populariteit van Hirving Lozano en Érick Gutiérrez in Mexico te verzilveren. In de praktijk bleek het lastig om hier behoorlijk munt uit te slaan, omdat Umbro-shirts met Energiedirect.nl op de borst bijvoorbeeld onvoldoende op de schappen van grote warenhuizen terecht kwamen, schrijft het ED.

Het is niet gezegd dat de tegenvallende shirtverkoop in het voetbalgekke land te maken heeft met het merk Umbro of met de internationaal weinig verheffende naam Energiedirect.nl maar feit is dat Brainport Eindhoven meer uitstraling heeft dan Energiedirect.nl.

Het is aan Puma en PSV om dat in de toekomst te keren als club en kledingsponsor de populariteit van Ritsu Doan in het eveneens voetbalgekke Japan willen verzilveren.


LAAT EEN REACTIE ACHTER

Vul alstublieft uw commentaar in!
Vul hier uw naam in