De nieuwe sponsor Energiedirect.nl kent zijn plaats. Het management van het bedrijf met een ‘B merk uitstraling’ maakt pas op de plaats wat de emoties aangaat rondom de wisseling van de wacht.
“We hebben begrip voor de emoties en weten dat we het hoofdsponsorschap nog moeten verdienen. Dat willen we laten gebeuren met respect voor Philips, dat PSV heel groot heeft gemaakt”, zegt commercieel directeur Mark van Zon van de energieleverancier als reactie op de presentatie van de nieuwe shirts met nieuwe sponsor.
De club hoopt er wel bij te varen, maar zou zich daar nog weleens lelijk in kunnen vergissen. Het eerste jaar Umbro was een enorm succes met vooral een ongekend aantal verkochte uitshirts maar een Philips loos tenue doet pas echt verandering van spijs en de vraag is hoede achterban het gaat proeven.
Manager Guus Pennings rekent erop dat PSV de verkopen in de jaren met Philips als belangrijkste geldschieter kan evenaren. ,,Sommige shirts met al vertrokken spelers worden nog steeds volop gedragen, bijvoorbeeld die met Memphis op de rugzijde. Nu is er op de voorkant iets heel wezenlijks veranderd en we verwachten dat een deel van de fans het shirt daarom weer wil hebben. Het duurt nog even voordat mensen het kunnen kopen, omdat we kwaliteit boven snelheid wilden laten gaan. We hebben de open dag als eerste verkoopmoment gekozen.”